عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 888
نویسنده : مهدی

کشت علوفه به جاي آيش عامل افزايش 30 درصدي گندم در مزارع

بررسی 10 ساله محققان موسسه تحقیقات دیم کشور در نقاط دیم خیز نشان می دهد ، کاشت علوفه به جای آیش زمین زراعی ، عامل افزایش 30 درصد گندم در مزارع دیم بوده است .
رئیس بخش مدیریت منابع موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه گفت : در این بررسی که در استانهای دیم خیز اجرا شده محققان دریافتند اختصاص زمین آیش به کاشت علوفه علاوه برکاهش هزینه های تولید موجب افزایش مواد آلی خاک می شود .
ولیزاده افزود:شخم زدن زمین و آیش موجب از بین رفت مواد عالی خاک شده و میزان حاصلخیزی خاک را کاهش می دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 820
نویسنده : مهدی

کوتاه از صدا و سیما

راز کشف شهر مدینه الزهرا در اسپانیا

تهران-ایرنا-مجموعه جدید گونیا ساخته علیرضا حسینی با هدف به تصویر کشیدن مشترکات تاریخی و فرهنگی مسلمانان در ایران، ترکیه و اسپانیا در شبکه مستند سیما تولید شد و جمعه ها به روی آنتن می رود.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مجموعه 15 قسمتی به معرفی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی و همچنین در مواردی به فناوری های دوران اسلامی در کشورهای اسپانیا، ترکیه و ایران پرداخته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 892
نویسنده : مهدی

مسابقات فوتسال جام رمضان در مراغه آغاز شد

مراغه - ایرنا - همزمان با ماه رمضان، مسابقات فوتسال جام رمضان در مراغه آغاز شد.

 

به گزارش ایرنا، در این دوره از رقابت ها 21 تیم در قالب چهار گروه چهار تیمی و یک گروه پنج تیمی حضور دارند.

در مرحله اول، تیم های شرکت کننده در این گروه ها بصورت دوره ای با هم رقابت می کنند و از هر گروه دو تیم به مرحله بعد دوم صعود می کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 888
نویسنده : مهدی

مدیرعامل: انجمن حمایت از زندانیان مراغه پنج سری جهیزیه اهدا کرد

مراغه - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مراغه از اهدای پنج سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند زیر پوشش این انجمن خبر داد.

 

سیدعلاالدین نقیبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جهیزیه ها همزمان با ماه رمضان به نوعروسان مراغه، عجبشیر، بناب و ملکان اهدا و برای تهیه آن ها حدود 212 میلیون ریال از سوی خیران هزینه شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 786
نویسنده : مهدی

رییس دامپزشکی: طرح تشدید کنترل فرآورده های خام دامی در مراغه اجرا می شود

مراغه - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی مراغه از اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل فرآورده های خام دامی در این شهرستان در ماه رمضان خبر داد.

 

علی پاشایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح بر نحوه تهیه، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان نظارت می شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 803
نویسنده : مهدی
در گفت‌وگو با كاوه خورابه مطرح شد

 

 
كاوه خورابه رييس اداره پژوهش‌هاي راهبردي فرهنگستان هنر معتقد است:«ثبت قضايا و منسوب داشتن افراد به يک مکان جغرافيايي خاص، مفاهيم دنياي مدرن هستند. وقتي از دنياي مدرن کمي عقب­تر رويم، با اين مباحث سروکار نداريم. با جهان انديشه­ گي سروکار داريم.»

فاطمه مرتضوي- كاوه خورابه،‌ رئيس اداره پژوهش‌ها‌‌‌‌ي راهبرد‌‌‌‌ي فرهنگستان هنر و دانش‌آموخته فلسفه و هنر،‌ در ا‌ين گفت‌وگو تاريخ‌نگاري را عميق‌تر از پرداختن به جنجال‌هاي حاشيه‌اي مي‌داند و ‌به همين خاطر بر اهداف و اتخاذ رويكردهاي اصولي در تاريخ‌نگاري تاكيد مي‌كند. و‌ي هم‌چنين با اشاره ضمني به آسيب‌ها‌ي تار‌يخ‌نگار‌ي موسيقي، صورت كلي تار‌يخ موسيقي ا‌يران را تصو‌ير مي‌كند و معتقد است موسيقي در تطبيق با شرايط زمينه‌اي، ‌به كاربردهاي جالبي دست يافته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 10 تير 1393
بازدید : 1420
نویسنده : مهدی
وقتی به هشدار کارشناسان توجه نمی شود
102 سد ساخته شده، در دست ساخت و یا در دست مطالعه از جمله ابزارهای اصلی هستند که در طی سالهای گذشته برای خشک کردن هر چه سریعتر دریاچه ارومیه به کار گرفته شد. سد هایی که برای احداث آنها سرمایه های بزرگی صرف شد و گنج بزرگی بود برای پیمانکاران!.

گروه انرژی، حوضهٔ آبریز دریاچه اورمیه، ۵۱٬۸۷۶ کیلومتر مربع است که ۳ درصدمساحت کشور ایران را دربر می‌گیرد.این حوضه با داشتن دشت‌هایی مانند دشت تبریز، ارومیه، مراغه، مهاباد، میاندوآب، نقده، سلماس، پیرانشهر، آذرشهر و اشنویه، یکی از مراکز عمده و خیلی با اهمیت فعالیت کشاورزی و دامداری در ایران به‌شمار محسوب می‌شود.دریاچه اورمیه بزرگ‌ ترین آبگیر دایمی آسیای غربی است که در شمال غرب فلات ایران واقع شده ‌است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 279
بازدید دیروز : 264
بازدید هفته : 570
بازدید ماه : 543
بازدید کل : 206940
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com