برگزاری جشنواره بین المللی ادبیات و هنر در شهرستان مراغه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 23 خرداد 1393
بازدید : 751
نویسنده : مهدی
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت:جشنواره بین المللی ادبیات و هنر با دستور ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراغه برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مهدی دواتگری در آیین نکوداشت عبدالقادر مراغه ای در تالار سرباز این شهرستان از دستور ویژه وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره بین المللی ادبیات و هنر در مراغه خبر داد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیشنهادهای وی در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامهای در خصوص برگزاری سه جشنواره به صورت بین المللی در این شهرستان را مطرح و با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روبهرو شدم و دستورات لازم درباره برگزاری این جشنواره ها در مراغه صادر شده است.

دواتگری اضافه کرد: یکی از محورهای اصلی جشنواره های بین المللی را در محورهای ادبیات،هنر و فرهنگ و هم چنین عبدالقادر مراغه ای بوده که با موافقت وزیر ارشاد اسلامی در این شهرستان برگزار می شود.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هنر را یک زبان گویای یک جامعه بر شمرد و برلزوم توجه مسئولان به فعالیت های هنری و فرهنگی در کشور تاکید کرد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رهنمود های خود بر پر اهمیت بودن فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و خواستار حمایت مسئولان فرهنگی از هنرمندان در کشور شد.

دواتگری با اشاره به اینکه عبدالقادر مراغه ای در 8 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شده بوده و این یکی از ویژگی های عبدالقادر مراغه ای است و اظهار کرد: عبدالقادر مراغه ای از شاعران و موسیقی دانان برجسته قرن نهم بوده که در شهرتاریخی و فرهنگی مراغه چشم به جهان گشوده است.

دواتگری با اشاره به آثار عبدالقادر مراغهای گفت: از آثار وی می توان به مقاصدالالحان، جامع الالحان نخستین نمونه های جامع نت نویسی شده ایرانی، کنزالالحان و شرح ادوار (درباره ایقاع) و موسیقی فیلم امام علی (ع) نیز اشاره کرد.

نماینده مردم مراغه افزود: عبدالقادر مراغه ای را عالِم به علوم متداول زمان، حافظ و قاری قرآن، دارای طبعِ شعر، خوشنویسی استاد، تصویرگری ماهر، موسیقیدان و موسیقی پژوه، متخصّص در علوم نظری و عملی در موسیقی، نوازندهی عود و کاسات و به قول هنری فارمر «اُعجوبه»، خواننده و در نهایت از مفاخرِ تاریخِ هنرِ ایران، در نیمهی قرن هشتم و نهم هجری و آخرین نظریّهپردازِ موسیقیِ کلاسیکِ ایران که تنها بعد از اوست که اطّلاعات دقیق و مؤثّق و قابل اطمینان دربارهی مطالب موسیقایی میتوان یافت، دانسته اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: ادبیات ، هنر ، جشنواره ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 49
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 814
بازدید ماه : 6784
بازدید کل : 206383
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com