عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393
بازدید : 900
نویسنده : مهدی

رییس اداره امور آب: شنا در سد علویان ممنوع است

مراغه - ایرنا - رییس اداره آب منطقه ای مراغه گفت: شنا کردن در دریاچه سد علویان و تمامی تاسیسات آبی این شهرستان ممنوع است.

 

عبدالله فرمانی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال در فصل گرما تعدادی از مردم بویژه جوانان، بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های این اداره، مبادرت به شنا در سدها و تاسیسات آبی می کنند که این امر با خطرات جانی و احتمال غرق شدن همراه است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 17 تير 1393
بازدید : 864
نویسنده : مهدی

آب از مرز بحران به تهدید رسید

آب شرب ادارات تبریز در صورت آبیاری فضای سبز قطع می‌شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به مصرف آب شرب در بعضی ادارات و ارگان‌ها برای موارد غیرضروری از جمله آبیاری فضای سبز در تبریز گفت: آب شرب اداراتی که مصرف بی‌ر‌ویه و غیرواقعی داشته باشند قطع می‌شود.

به گزارش عرش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، کم آبی در ایران در مناطقی شبیه استان آذربایجان‌شرقی واقعیتی است که هر از چند گاهی با دوره خشکسالی که مانند دوره اخیر به درازا کشیده انکارناپذیر است و تنها راه حل اتخاذ سیاست‌های درست مدیریتی و مصرفی در مورد آن است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 938
نویسنده : مهدی
 
با تصویب طرح افزایش ۲۰ نفری نمایندگان مجلس،

تعداد نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس به ۲۰ نفر می رسد / رقابت تناتنگ تبریز و شهرستان ها برای تصاحب کرسی جدید پارلمان

هر چند جدول تغییرات حوزه های انتخابیه برای انتخابات مجلس دهم نهایی نشده است اما با توجه به گمانه زنی ها احتمال افزایش تعداد نمایندگان استان به ۲۰ نفر و تغییر در حوزه های انتخابیه استان تا حد زیادی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ائل پرس , براساس اصل 44 قانون اساسی، هر 10 سال یک‌بار باید حدود 20 نفر به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود. این اتفاق آخرین بار در سال 78 رخ داده است و امروز حدود 4 سال نیز از زمان قانونی افزایش کرسی های بهارستان می گذرد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 16 تير 1393
بازدید : 1705
نویسنده : مهدی
امروز در تاریخ؛
ثبت رصد خانه مراغه در فهرست آثار ملی ایران، روز مالیات، تولد حضرت یحیی بن زکریا (ع)، درگذشت "ادوارد براون"خاورشناس انگلیسی، و ... از مهم‌ترین رخدادهای تاریخی امروز است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروز 16 تیر 1393 خورشیدی برابر با 9 رمضان 1435 هجری و 7 جولای 2014 میلادی است. مهمترین رخدادهای تاریخی امروز از این قرار است:
 


ثبت رصد خانه مراغه از دوره ایلخانی در فهرست آثار ملی ایران
رصدخانهٔ مراغه رصدخانه‌ای بود که در دورهٔ هلاکوخان زیرنظر خواجه نصیرطوسی در شهر مراغه ساخته‌شد. این رصدخانه روی تپه‌ای در غرب مراغه قرار داشته‌است و امروزه تنها پی‌های بخش‌های مختلف و بخشی از سدس سنگی آن باقی مانده‌است. بنای رصدخانهٔ مراغه در سال ۶۵۷ هجری (۱۲۶۱ میلادی) به سفارش خواجه نصیرالدین طوسی و به فرمان هولاکو -نوهٔ چنگیزخان مغول- آغاز شد. هولاکو برای نگهداری این سازمان پژوهشی موقوفه‌های ویژه‌ای درنظر گرفت. کتابخانه‌ای شامل ۴۰۰ هزار جلد کتاب و ابزارهای اخترشناسی، از جمله ذات‌الربع دیواری به شعاع ۴۳۰ سانتی‌متر، حلقه‌دار (ذات‌الحلق)، حلقهٔ انقلابی، حلقهٔ اعتدالی و حلقهٔ سموت نیز فراهم شدند. در همین‌جا بود که زیج ایلخانی به‌سال ۶۷۰ هجری (۱۲۷۶ میلادی) فراهم شد.



:: موضوعات مرتبط: جاذبه های طبیعی مراغه , جاذبه های گردشگری مراغه , اخبار , آثار تاریخی مراغه , ,
تاریخ : یک شنبه 15 تير 1393
بازدید : 1211
نویسنده : مهدی

استخدام درجه‌دار و امدادگر در نیروی زمینی ارتش

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل کادر درجه‌دار و امدادگر رزم (حرفه بهداشت و درمان) نیرو جذب می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیروی زمینی ارتش قصد دارد به صورت پیمانی ۵ ساله و درجه‌دار رسمی (ثابت) در رسته رزم نواز (موزیک) از بین جوانان متخصص، مومن و متعهد با شرایط و امتیازات زیر داوطلب پسر استخدام کند.

 

مدارک مورد نیاز:



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 893
نویسنده : مهدی
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

800 هزار تن محصول کشاورزی برداشت می شود/امسال 800 هزار میلیارد خسارت داشته ایم

800 هزار تن محصول کشاورزی برداشت می شود/امسال 800 هزار میلیارد خسارت داشته ایم

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه به دنبال تغییر الگوی کشت در میان کشاورزان آذربایجان شرقی هستیم، گفت: ما امسال 340 هزار هکتار کشت دیمی گندم و 95 هزار هکتار کشت آبی داریم و پیش بینی می شد که امسال بالغ بر 800 هزار تن محصول کشاورزی برداشت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، ایوب ایرانی‌فام، معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار تبریزبیدار در خصوص شرایط حاکم بر برداشت محصولات کشاورزی گفت: با اینکه هنوز به "پیک" برداشت محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی نرسیده ایم ولی در خیلی از شهرستان‌ها برداشت آغاز شده است. مثلاً برداشت گندم در خداآفرین به تازگی شروع شده است و همچنین کشاورزان در میانه برداشت محصولات خود را آغاز کرده اند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 11 تير 1393
بازدید : 943
نویسنده : مهدی

توقیف محموله 53 کیلویی تریاک در بار شمش آهن

توقیف محموله 53 کیلویی تریاک در بار شمش آهن

فرمانده انتظامی شهرستان بناب آذربایجان شرقی گفت: محموله تریاک از دو دستگاه تریلی حامل شمش آهن کشف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تبریز بیدار ، سرهنگ "سلطانی وش" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح خبر اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با همکاری ماموران مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیسی دریافتند، 4 توزیع کننده مواد افیونی قصد دارند با جاسازی ماهرانه مواد مخدر در زیر شمش آهن، مقادیر قابل توجهی موادمخدر را از شهرستان یزد به بناب منتقل کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 4002
بازدید ماه : 5938
بازدید کل : 205537
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com